tirsdag 27. juni 2017

Landstrykeren





Jeg vil ikke henge med seriøse folk. Jeg vil ikke henge med middags-folk. Som spiser varm middag hver dag.
Jeg vil ha frihet. Letthet. Enkelhet. Eleganse. Skjønnhet. Harmoni. Magi. Moro. Kjærlighet. Opplevelse og eventyr.

Ikke regler og rutiner. Selv ikke uskrevne regler. Ikke normer og forventninger.

Alt skal være nytt. Man skal ta egne valg for hver dag.

Ikke automatikk. Sånt blir man så sløv av.

Når jeg tenker på slike liv, hvor folk nesten har sluttet å tenke, og sluttet å ta nye, friske valg  - så blir jeg faktisk redd, det føles som å være i en skrekk-film og jeg vil komme meg unna straks. Det er det ekleste jeg ser. Toppen av Lathet. Rutiner og prinsipper og statistikker. 



Jada, mine forbilder da jeg var liten, var Landstrykeren på førsteplass (Lady og Landstrykeren), Pippi Langstrømpe, Snusmumriken og Peter Pan.  





Jeg vil se folk som lever mer, og er mer tilstede. Jeg vil se folk stråle av livsglød! Den gløden der, er så flott og levende! 





 

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar